Fortfarande finns vårt fina nummer med Elsa Billgren i butik! (nästa kommer den 9 juni) Det känns som en evighet sedan jag var där, en av de första försiktiga vårdagarna.
Vi satt i solen vid hennes underbara matbord och pratade bort en timme eller två, bland förska blommor och sticklingar = bästa tipset för den som älskar växter men inte har råd/lust att köpa snittblommor stup i kvarten!
Lägenheten var i princip nyrenoverad när hon och Pontus de Wolfe flyttade in, men med den varsamma hand en önskar att alla skulle ägna sin bostad. Älskar också att den orange Smeg-kylen fick vara kvar! När en inreder ett nytt ställe kan det vara skönt att ha en ordentlig ”möbel” att liksom utgå ifrån – särskilt när det är det första ordentliga hemmet.
Köket är ju drömmigt om något! Även om jag efter ett halvår med diskmaskin skulle ha svårt att leva utan… Däremot är jag själv väldigt inne på det här med rostfritt just nu! Älskar öppen förvaring, men hemma hos oss skulle det kännas väldigt rörigt.
Elsa har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum precis som vi och jag tycker de har gjort ett grymt jobb med möbleringen. Det är inte alla som skulle ha valt att ställa soffan (Ikeas Stockholm för alla som undrar!) mitt i rummet. Funkar hur bra som helst, om ni frågar mig.
Grönt är skönt i varje hörn. Söderläget, ljuset och höjden gör lägenheten till en ljuvlig plats året om – både för människor och växter. Blandade stolar kring bordet såklart och loppisfynd blandat med presenter överallt.
Och konst. Lite avis kan en ju bli på Elsas och Pontus konstnärsföräldrar. Här ett verk av Pontus pappa Ronald de Wolfe.
Det lilla musikrummet/biblioteket kan stängas med skjutdörrar. Här står pianot som en gång tillhörde Hasse Alfredsson. Något att leva upp till!
Sovrummet är inspirerat av Marie Antoinette, med pudriga färger och klänningar på väggarna.
Finaste spegeln någonsin! Inropad på Metropol – vilket fynd!
Missa inte intervjun (och alla detaljer) med Elsa i vårt nummer som finns ute nu! Hon säger en massa kloka saker. Dessutom ljuvliga bilder av Lo Bjurulf och Magnus Anesund.